Bra att veta
APP
Testa funktionen ”Återställ lösenord” på startsidan i Appen. Om detta inte fungerar så kontrollera på ”mina sidor” att ditt telefonnummer är korrekt. Det skall vara ett mobilnummer som har följande format +467xxxxxxxx. Om ditt nummer är korrekt och du fortfarande inte får någon kod skickad så kontakta oss på 020-121 120 eller [email protected]
När du hyrt ett förråd så kommer det att skickas ut en verifieringskod till det mobilnummer som du angivit. Denna kod använder du för att logga in i appen första gången. När du loggat in så ombeds du att godkänna användarvillkoren och sedan att byta lösenord. Appen är tillverkad av bolaget Noké och deras logo finns därför i Appen. Den enda info som finns om dig i Appen är ditt för och efternamn samt ditt mobilnummer och e-postadress.
Under fliken ”Support” i Appen så finner du svar på de flesta frågorna. I annat fall är du välkommen att kontakta oss på 020-121 120
För att endast du skall ha tillgång till ditt privata lösenord.
Du kan välja att tilldela en annan person, åtkomst till ditt förråd. Detta gör du i Appen genom att trycka på ”Dela åtkomst” i det högra övre hörnet. Du kan när du önskar, välja att ta bort denna användare under fliken Användare.
Du kan endast öppna dörrar och ditt förråd när du har aktiverat Bluetooth och är inom ca 5m räckhåll från dörren
Om Appen inte fungerar så kan du testa dessa steg.
- Är Bluetooth aktiverat
- Är platstjänster aktiverat
- Stäng ner Appen och öppna den på nytt
- Se efter om det finns en tillgänglig uppdatering i APP store eller Google play
- Vissa bilars Bluetooth enhet kan störa ut Appen – Om du pratar i telefon via bilen så testa att lägga på
Vår app för access till anläggningar och förråd har vissa systemkrav, du kan hitta dessa här:
Android: Klicka här
iOS: Klicka här
Avtal & Villkor
Du hyr förrådet på månadsbasis och kan närhelst säga upp avtalet. Om uppsägning ej sker så fortsätter du att hyra så länge det passar dig.
Om du säger upp avtalet innan den 15:e i månaden gäller avtalet till sista dagen i innevarande månad. Om du säger upp förrådet efter den 15:e i månaden gäller avtalet till den sista i nästkommande månad.
Detta gör du via Mina sidor under fliken Mina förråd. Klicka på knappen "Avsluta" och följ instruktionerna.
Försäkra dig om att förrådet är tömt och städat. Din Green Storage access APP kommer att sluta fungera dagen efter din sista hyresdag.
Läs i allmänna bestämmelser vad du inte får förvara. Läs under delen ”7. Förrådets användning och skötsel”
Du byter förråd genom att logga in på Mina sidor, gå till fliken Mina förråd, klicka på knappen Byt förråd och följ instruktionerna. Du har tillgång till båda förråden under den dagen du väljer som bytesdag.
Detta gör du via Mina sidor under fliken Mina förråd. Klicka på knappen "Avsluta" och följ instruktionerna.
Villkor för hyra och försäkring hittar här.
Företag
Förrådsuthyrning är momsfri för privatpersoner men momsbelastat för momspliktiga företag
Som företagare kan du välja mellan kortbetalning eller faktura utskickad på e-post.
Om du valt att betala med kort och vill ha en faktura så kan du hämta alla fakturor och kvitton via Mina sidor.
Om du har registrerat dig som privatperson så kan du även hyra ett förråd som företagskund. Se till att inte vara inloggade på mina sidor utan hyr ett förråd från startsidan och välj att registrera dig som företagskund.
Förråd
Det finns alltid parkering på våra anläggningar.
På varje anläggning så finns det vagnar att använda för att ta dina saker från bilen in till förrådet
Varje anläggning är larmad och det finns även videoövervakning med dygnet runt inspelning. Förråden styrs med ett digitalt access system. Med vårt försäkringsarrangemang så kan du alltid känna dig trygg om något oväntat inträffar.
Förråden har ca den golvyta som anges i m², dock kan diskrepanser finnas. Takhöjden i förrådet är varierar lite och ligger mellan 2,4 – 2,6m.
Ja du kan hyra flera förråd. Logga in på mina sidor och hyr sedan ytterligare ett förråd.
Försäkringsarrangemang
För att skydda dina samt andra kunders magasinerade saker mot förlust eller skada.
Vänligen se försäkringsvillkor för vad Green Storages försäkringsarrangemang omfattar. I stora drag täcker försäkringen vattenskada, inbrott, skadedjur, brand samt andra kunders olyckor.
I det fall du tar bort saker från ditt förråd eller lägger dit mer saker så rekommenderar vi att se över försäkringsnivån. Det går att både minska eller öka försäkringsskyddet. Det görs via Mina sidor under fliken Mina förråd.
Om en incident uppstår så fyller du i en skadeblankett på ”mina sidor” Vi kommer då att kontakta dig för att hjälpa dig vidare.
Hur blir jag kund
På greenstorage.se kan du välja en storlek samt en anläggning. Du skapar sedan ett konto med hjälp av BankID. Välj den dag du vill flytta in samt vilket försäkringsvärde de sakerna har som du skall magasinera. Du fyller i dina kortuppgifter för det kort du vill använda för månadsvis betalning. Sedan laddar du ner Appen ”Green Storage Access – By Noke” Du kommer att få ett sms med en engångskod som du byter första gången du öppnar Appen. Efter detta har du tillträde till anläggningen och ditt förråd ifrån Appen, glöm inte att aktivera Bluetooth och att du måste vara inom ca 5m räckhåll från den dörr du vill öppna.
Du kan teckna ett avtal max 10 alternativt 30 dagar i förväg beroende på beläggningen i den valda anläggningen. Du ser antal bokningsbara dagar under “Välj startdatum"
När du hyrt förråd och laddat ner Appen så kan du flytta in från den dag du satt som inflyttningsdatum.
Du måste ha en Iphone med version IOS 12.0 eller senare eller en Android med version KitKat 4.4 eller senare.
För att kunna hyra förråd krävs BankID eller mobilt BankID. Detta används för identifiering samt för att logga in på ”mina sidor”
Du måste ha ett betalkort eller kreditkort från Visa, Mastercard och American Express. Du anger detta kort under signering på hemsidan när du landar på PayEx hemsida. PayEx är vår leverantör av kortbetalningar. PayEx är ett bolag som ägs av Swedbank.
Nej, vi ser inte dina uppgifter då dessa registreras hos PayEx som är en del av Swedbank. Vi initierar endast en betalning från vår sida och PayEx utför själva dragningen från ditt kort.
När du har hyrt ett förråd via vår hemsida så har du tillträde till förrådet från 05:00-22:00 varje dag. Sundbyberg tuletorget, Sundbyberg lilla alby och anläggningarna i Solna på Brahevägen samt Slottsvägen har öppet 05:30-22:00 alla dagar.
Om du har några frågor så är du välkommen att kontakta oss via e-post [email protected] eller på telefon 020-121 120.
Hyra & betalning
Nej, förutom hyran och avgiften för försäkringsskydd som är obligatoriskt så tillkommer inget. Appen är gratis och du kan använda förrådet hur mycket du vill och besöka det hur ofta du vill.
Vi accepterar Visa, Mastercard och American Express.
Hyran dras från ditt inlagda betalkort i förskott för nästkommande månad. Dragningarna görs från den 25:e i varje månad fram till den 1:a.
Hyran betalas via det betalkort som du har registrerat. Vänligen tillgodose att kortet fungerar, är öppet för internetköp och att det finns täckning mellan den 25:e i innevarande månad till den 1:a varje månad. Du kan även betala dina obetalda fakturor via Mina sidor under fliken Fakturor.
Vi börjar ta betalt från dagen som du valt som ”inflyttningsdag” Om detta inte är den 1:a i en månad så blir därför första hyran lägre än vad som angivits
Du betalar hyra för de första 30 dagarna när du signerar avtalet på hemsidan. Försäkringsavgiften betalas också för de första 30 dagarna.
I detta fall kan vi ej dra någon hyra från ditt kort. Detta betyder att tillgängligheten till anläggningen och ditt förråd kan komma att spärras. Vänligen gå in på mina sidor under fliken ”mina uppgifter” och uppdatera dina kortuppgifter.
Mina sidor
Du kan ändra dina personliga uppgifter såsom adress, telefonnummer etc. Uppdatera dina kortuppgifter, byta förråd, hyra ett förråd till, ändra försäkringsnivå, säga upp förråd, och se din fakturahistorik samt kvitton
Du går till mina sidor här.
Du använder bank-id för att logga in på mina sidor
Support
Du kan kontakta supporten på 020-121 120.
Du kan alltid ringa 020-121 120 och få svar via vår externa telefonservice
Säkerhet
Våra anläggningar är larmade
Våra anläggningar är utrustade med brandlarm samt nödutgångar
Våra anläggningar är utrustade med ett access system som sköts via APP
Våra anläggningar är utrustade med kamerasystem med inspelning dygnet runt
Bra att veta
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna.
LÄS MER